نمایش نوار ابزار

تحلیل‌گر ارشد بازار بین المللی فولاد و صنایع معدنی در گفت‌وگو با ایراسین گفت؛ حذف معافیت مالیاتی صنایع معدنی انگیزه صادرکنندگان را می‌گیرد/ترکیه در صدد بازپس‌گیری رتبه هفتم تولید فولاد در جهان

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲

کیوان جعفری طهرانی، تحلیل‌گر ارشد بازار بین المللی فولاد و صنایع معدنی گفت: حذف شدن معافیت مالیاتی در برنامه هفتم توسعه می‌تواند سبب سلب انگیزه از صادرکنندگان شود.

کیوان جعفری طهرانی، تحلیل‌گر ارشد بازار بین‌المللی فولاد و صنایع معدنی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: حذف شدن معافیت مالیاتی، کلیه محصولات معدنی و صنایع معدنی را شامل نمی‌شود؛ بلکه مربوط به محصولات بالادستی و میانی است که آثار منفی بر میزان صادرات کشور خواهد گذاشت.

وی در ادامه تصریح کرد: ازآنجایی‌که صادرکنندگان صنایع معدنی با موانع متعددی مانند مشکل در جابجایی پول، بازگشت ارز به شبکه بانکی و… روبرو هستند، حذف شدن معافیت مالیاتی در برنامه هفتم توسعه می‌تواند سبب سلب انگیزه از صادرکنندگان شود. این در حالی است که اکنون در شرایطی قرار داریم که نیازمند مشوق‌های صادراتی هستیم.

جعفری طهرانی تکمیل کرد: در صورتیکه حمایت‌های لازم از صادرات تا مرز ایجاد توسعه در آن صورت نگیرد، رقبای صادراتی ما جایگزین ایران خواهند شد؛ از دست دادن بازار صادراتی امر قابل بازگشتی نیست.

تحلیل‌گر ارشد بازار بین‌المللی فولاد و صنایع معدنی عنوان کرد: امروز شاهد آن هستیم که ترکیه پس از وقوع زلزله و هم‌زمان با به پایان رسیدن رالی نسبتا طولانی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، تلاش دارد دوباره جایگاه خود را در تولید فولاد به دست بیاورد و به مقام هفتم تولید جهانی بازگردد. به‌این‌ترتیب این کشور قصد دارد صادرات فولاد خود را نیز توسعه ببخشد. این در حالی است که ما عملاً با محدودیت برق و حذف شدن معافیت مالیاتی سبب کاهش صادرات کشور خواهیم شد.

منبع: ایراسین

مطالب مشابه
دیدگاه ها