نمایش نوار ابزار

«هزینه تمام شده» موضوع مهم همایش سنگ آهن

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴

سومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران عصر دیروز (9 آذر 94) برگزار شد.

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران به منظور بررسی چالش ها و فرصت ها سومین همایش سراسری خود را با عنوان «نقشه راه نسل سوم سنگ آهن ایران» برگزار کرد.

در این همایش که عصر دیروز برگزار شد، مقامات دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های معدنی و وابسته حضور داشتند.

مدیر امور بین الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با اشاره به برگزاری سومین همایش

سنگ آهن ایران اظهار کرد: امروز سنگ آهن ایران دچار چالشی بزرگ شده زیرا نه امکان صادرات برای فعالان این بخش وجود دارد و نه بازار داخلی خوبی در اختیار آنها است.

وی افزود: درحا لحاضر بخش خصوصی فعال در حوزه سنگ آهن به شدت با مشکل مواجه است زیرا امکان صادرات برای سنگ آهن تولیدی آن فراهم نسیت.

به گفته کیوان جعفری طهرانی، مهمترین موضوعی که می تواند در سومین همایش سنگ آهن ایران مطرح شود،

راهکارهایی برای حل مشکلات پیشروی این حوزه و کاهش هزینه های تولید است. البته این هزینه تنها شامل ماده معدنی نمی شود، بلکه برای کاهش قیمت تمام شده باید هزینه هایی همچون حمل و نقل، بارگیری، بندری، حقوق دولتی و… را بررسی و کاهش داد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در بازار حضور داشته و صادرات کنیم، به عنوان یک معدنکار باید به دنبال کاهش هزینه های تمام شده خود باشیم. امروز شاهد کاهش قیمت های تمام شده از سوی برزیل هستیم.

جعفری طهرانی افزود: مشکل اصلی ما درباره هزینه های حمل و نقل، بنادر و بارگیری است. در حال حاضر هزینه بارگیری در بنادر ما برای هر تن 11 هزار تومان است، این موضوع در افزایش قیمت تمام شده بسیار موثر است.

124

منبع: روزنامه صمت

مطالب مشابه
دیدگاه ها