نمایش نوار ابزار

رشد 12 درصدی معادن دور از ذهن است

شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴

عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان سنگ آهن:

رشد 12 درصدی معادن دور از ذهن است

کیوان جعفری طهرانی: در حال حاضر در سطح جهانی با توجه به بحران به وجود آمده چشم انداز روشنی برای بخش معدن به چشم نمی خورد.

کیوان جعفری طهرانی عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان سنگ آهن در مورد برخی پیش بینی ها در مورد رشد 12 درصدی معادن در سال آینده، احتمال به واقعیت پیوستن این پیشبینی را بعید و دور از ذهن توصیف کرد.

جعفری طهرانی در گفت و گو با اتاق خبر با ذکر مثالی در مورد تولید سنگ آهن در سال گذشته و کاهش میزان تولید آن گفت: امسال تولید سنگ آهن به طور کامل از مدار تولید خارج شد. علت این اتفاق خروج بخش خصوصی از بخش معدن و به خصوص تولید سنگ آهن است که باعث افت تولید در بخش معادن کشور شده است.

عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان سنگ آهن با اشاره به بحران جهانی مواد معدنی و نقش چین در این میان ادامه داد: در حال حاضر در سطح جهانی با توجه به بحران به وجود آمده چشم انداز روشنی برای بخش معدن به چشم نمی خورد. همین وضعیت در ایران نیز به دلیل مشکلات بخش خصوصی در زمینه توسعه معادن صدق می کند.

وی ادامه داد: با توجه به مسائل موجود که در سطح جهان و ایران به وجود آمده است به نظر می رسد سال 2016 سال خوبی برای بخش معدن نخواهد بود و این بخش همچنان با رکود دست و پنجه نرم خواهد کرد.

جعفری طهرانی با بیان رشد بخش معدن زمانی خواهد بود که مصرف کننده در این بازار وجود داشته باشد، ادامه داد: وجود بازار مصرف در هر بخش از اقتصاد باعث رونق آن بخش خواهد شد. در زمینه معدن بازار مصرف با صادرات مواد معدنی عجین شده است و در ایران صادرات مواد معدنی در دوسال اخیر افت چشمگیری داشته است.

عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان سنگ آهن با تاکید بر فراهم نبودن زمینه رشد و توسعه معادن و صادرات محصولات معدنی گفت: در صورتی که شرایط برای بخش معدن بهتر شود می توان انتظار رشد قابل قبول این بخش را در سال 96 و یا سال 2017 داشت. اما انتظار رشد بالا در سال آینده دور از ذهن است.

جعفری طهرانی با تاکید بر تاثیر چین بر بخش معدن، بخش مسکن را یکی از بخش هایی خواند که مصرف کننده محصولات معدنی مانند آهن است. وی در پاسخ به سوالی در مورد تاثیرپذیر بودن این بخش از تحولات جهانی گفت: با توجه به رکودی که در بخش مسکن به عنوان یکی از بخش های مصرف کننده محصولات معدنی شاهد هستیم، بخش معدن باید برای فروش تولیدات خود به بازار خارجی توجه کند تا بتواند به رشد قابل قبول برسد.

منبع: اتاق خبر

مطالب مشابه
دیدگاه ها