سنگ آهن بخش خصوصی در بورس کالا عرضه می شود

جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵

بخش خصوصی سنگ اهن ایران محصولات خود را از طریق بورس کالای ایران به خریداران داخلی عرضه می کنند.

کیوان جعفری طهرانی، رئیس امور بین الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در جدیدترین مصاحبه خود با آرگوس مدیا (Argus Media) با بیان این مطلب گفت: معادن بخش خصوصی در آن زمان که قیمت ها در بازارهای بین المللی مطلوب و مناسب بود، بطور سنتی محصولات خود را در بازارهای صادراتی به فروش می رساندند. البته فروش آنها در بازار داخلی نیز با مشکلاتی مواجه بود که یکی از آنها مشکلات در پرداخت ها از سوی فولادسازان داخلی بود.

وی افزود: عرضه سنگ آهن در بورس کالای ایران سبب افزایش تضمین و امنیت پرداخت ها شود. از اینرو کارخانه های بخش خصوصی مذاکرات خود با بورس را به اتمام رسانده اند و در حال حاضر آماده عرضه محصولات خود در بورس هستند و پیش بینی می شود اولین عرضه طی 3 تا 4 ماه آینده در بورس کالای ایران صورت گیرد.

جعفری طهرانی تصریح کرد: معادن بخش خصوصی ایران با هدف فروش محصولات خود با قیمت های رقابتی و افزایش قیمت های داخلی درصورت رشد قیمت های بین المللی، سنگ اهن را در بورس عرضه می کنند.

وی سقوط قیمت سنگ اهن در سال 2015 و اوایل سال 2016 و نیز افزایش هزینه های حمل و نقل برای تحویل در بنادر را یکی از علل اصلی تعطیلی واحدهای معدنی در ایران دانست و گفت: معادن بخش خصوصی ایران در سالی که گذشت (تا 21 مارس 2016) حدود 5 میلیون تن سنگ اهن تولید کردند. بخش عمده سنگ اهن ایران توسط شرکت های بزرگ دولتی تولید می شود که تولید آنها به بیش از 30 میلیون تن در سال می رسد.

وی در خاتمه حجم کل صادرات سنگ اهن ایران در سال 2015-2016 را حدود 17 میلیون تن اعلام کرد.

منبع: ترجمه آرگوس

مطالب مشابه
دیدگاه ها