نمایش نوار ابزار

لیست کنفرانس های سنگ آهنی و فولادی که در ماه های آتی برگزار خواهند شد

جمعه ۳ دی ۱۳۹۵

لیست کنفرانس های بین المللی سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی و فولاد دراسفند 95، فروردین و اردیبهشت 96 اعلام شد.

در ماه های اسفند 95 و فروردین و اردیبهشت 96 سه کنفرانس بین المللی در چین و دبی برگزار می گردد که در این سه کنفرانس، کیوان جعفری طهرانی، رئیس امور بین الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران به عنوان سخنران کلیدی حضور خواهد داشت.

این کنفرانس ها در حوزه های سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی و فولاد می باشند.

اولین کنفرانس که 22 و 23 فوریه 2017 (4 و 5 اسفند 95) در شهر دالیان چین برگزار خواهد شد،  کنفرانس بین المللی سالیانه سنگ آهن است که توسط موسسه متال بولتن برگزار می گردد.

این کنفرانس که دقیقاً بعد از تعطیلات طولانی عید شکوفه های چین برگزار می شود بر روی استراتژی ها و برنامه ریزی های جدید چین برای پروژه های زیربنایی و ساخت و ساز  که بر روی مصرف فولاد و سنگ آهن در سال ٢٠١٧ تاثیر بسازی خواهد شد تمرکز دارد. بطور کلی بعد از کنفرانس های سالیانه انجمن آهن و فولاد چین (سیسا) که همیشه در پایان ماه سپتامبر هر سال  و قبل از تعطیلات طولانی اول اکتبر برگزار می گردد، کنفرانس های سنگ آهن متال بولتن در پایان ماه فوریه و اول مارچ دومین کنفرانس بزرگ و با اهمیت سنگ آهن جهان می باشند. این برای نخستین بار است که دالیان چین میزبان این کنفرانس خواهد بود و در سال های قبل این کنفرانس در پکن برگزار می شد. بدیهی است این کنفرانس فرصت

مناسبی برای شناخت بهتر بازار در سال ٢٠١٧ تا استراتژی های سازمانی و بنگاهی را بر این اساس تنظیم و برنامه ریزی کرد .

دومین کنفرانس نیز در آوریل 2017 برگزار خواهد شد. این کنفرانس سومین کنفرانس بیلت و مواد خام تولید فولاد در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) است که توسط موسسه متال اکسپرت در تاریخ 11 و 12 آوریل (22 و 23 فروریدن 96) در شهر دبی برگزار می شود.

موضوعاتی که در کنفرانس بیلت و مواد خام منطقه منا مطرح خواهد شد شامل تداوم روند کاهشی و طولانی مدت در بازار شمش منطقه منا، روند و چشم انداز بازار بیلت مصر، بازگشت احتمالی تامین کنندگان چینی به منطقه خاورمیانه درصورت اصلاح و تعدیل قیمت های جهانی محصولات فولادی، جایگزینی فولادهای طویل وارداتی با محصولات محلی، وضعیت بازار گندله در بحبوحه بهبود و رشد قیمت فولاد در منطقه، چشم انداز صادراتی گندله از ایران، نقش واردات قراضه به دلیل تقاضای رو به رشد آن و همچنین چشم انداز واردات HBI (Hot Briquetted Iron) به منطقه خاورمیانه (بسیاری از فولادسازان منطقه نیاز مواد اولیه خود را به غیر از آهن قراضه از HBI تامین می کنند) از ونزوئلا و مالزی می باشد.

سومین کنفرانس هم که در تاریخ 26 و 27 آوریل 2017 (6 و 7 اردیبهشت 96) در شهر دبی و با همکاری موسسه متال بولتن برگزار می گردد تحت عنوان پنجمین کنگره بین المللی آهن اسفنجی و گندله است.

این کنفرانس از این جهت برای ایران اهمیت دارد که ایران در حوزه تولید آهن اسفنجی و گندله فعال و خودکفا گردیده و پتانسیل های صادراتی کشور

برای سال های آتی رو به رشد را به خوبی به منطقه و جهان خواهد شناساند.

منبع:

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها