نمایش نوار ابزار

تکیه اقتصاد به نفت

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴

هفتمین جلسه کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران با موضوع بررسی موانع موجود برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در ایران و ارائه آن در قالب گزارش به وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در این جلسه که با حضور سعید صمدی، رییس کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران، کیوان جعفری طهرانی مدیر امور بین‌الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران، بهمن رشیدی مدیر توسعه شرکت اینتک استرالیا و مشاور اتاق بازرگانی استرالیا و ایران و همچنین اعضای هیات‌مدیره خانه اقتصاد ایران برگزار شد؛ سعید صمدی به قانون ممنوعیت مالکیت خارجی‌ها در معادن ایران اشاره کرد و گفت: تنها قرارداد با سرمایه‌گذاران خارجی و ورود آنها به ایران، نمی‌تواند اعتماد آنها را جلب کند. بلکه باید برای آنها انگیزه ایجاد کرد که این روش تنها در صورتی که بازار داخلی برای مصرف محصولات تولیدی معدنی وجود داشته باشد، میسر خواهد شد.

کیوان جعفری طهرانی، مدیر امور بین‌الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران در این جلسه درباره وضعیت معادن کشور گفت: کارشناسان بسیاری در حوزه نفت و گاز در ایران فعال هستند و دلیل آن متکی بودن اقتصاد کشور به این بخش‌هاست.

برای نفت این پیش‌بینی وجود دارد که در ۲ سال آینده قیمت آن بیش از۵۰ دلار شود. اما در حوزه معدن چنین پیش‌بینی‌هایی وجود ندارد. بنابراین بهتر است تا طرح‌های قابل اجرا به دولت ارائه شده تا معدن از شرایط فعلی خود خارج شود.

وی در ادامه افزود: در سفر به روسیه تنها درباره نفت مذاکراتی انجام شد و با وجود فعال بودن روسیه در معدن، حرفی از این حوزه به میان نیامد.

124

منبع: روزنامه صمت

مطالب مشابه
دیدگاه ها