نمایش نوار ابزار

ملاقات با سفیر ایران در چین

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳

کیوان جعفری طهرانی عصر روز چهارشنبه مورخ 28 اسفند 92 در محل هتل برگزاری کنفرانس در شهر تایووان چین به همراه تیم میزبان از شرکت های یومتال، کو استیل و تیسکو، میزبان جناب آقای دکتر مهدی صفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و جناب آقای مهندس حسین خسروی سکرتر اول بخش بازرگانی سفارت بودند. متعاقباً نیز مهمانی شامی به افتخار سفیر برگزار گردید.

آقای دکتر صفری که از سفرای با سابقه جمهوری اسلامی ایران می باشند و در کارنامه درخشان خود به عنوان سفیر در کشور های روسیه و اتریش حضور فعال و درخور توجه داشته اند در ادامه جلسه در رابطه با نقش حساس و تعیین کننده جمهوری اسلامی برای حفظ حضور فعال در بازار سنگ آهن چین برای مدعوین سخنرانی کردند.

ایشان متعقدند که ایران می تواند بجای سهم فقط 3.2 درصدی در بازار واردات سنگ آهن چین سهم 10 درصدی ازاین بازاربزرگ داشته باشد و در این راستا سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن از هر گونه حمایتی فروگذاری نخواهد کرد.

جناب اقای دکتر مهدی صفری در روز پنجشنبه مورخ 29 اسفند 92 در راس ساعت 8:30 در مراسم افتتاحیه رسمی کنفرانس بین الملی فولاد و مواد معدنی چین به عنوان بالاترین مقام دیپلماتیک شرکت کننده، سخنرانی داشتند.

هدف ایشان در حضور در این کنفرانس که به دعوت رسمی شرکت های میزبان (گروه تیسکو، یومتال و کو استیل) به عمل آمده است توسعه روابط تجاری فیمابین ایران و چین و دعوت از مصرف کنندگان و کارخانجات فولاد چین جهت خریداری مستقیم سنگ آهن از طرف های دولتی و خصوصی ایران بدون حضور واسطه یا شرکت های ثالث می باشد.

ایشان متعقدند شرکت های  خریدار چینی به جای استفاده از شرکت های واسطه که غیر از ایجاد مشکلات عدیده ثمری ندارند، خود می بایستی راساً خریداری نمایند.

به دنبال سخنرانی سفیر نیز کیوان جعفری طهرانی در راس ساعت 15:00 در رابطه با وضعیت فعلی و آینده تولید سنگ آهن و فولاد کشورو دور نمای اقتصاد ایران و چین برای حضار از کشور های مختلف سخنرانی خواهند کرد.

مطالب مشابه
دیدگاه ها