نمایش نوار ابزار

خبر مهم؛ اولین سمپوزیوم ملی انقلاب صنعتی چهارم (Industry 4) در صنعت فولاد با رویکرد هوش مصنوعی (AI) برگزار شد

جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲

در تاریخ بیست ‌‌چهارم مهر ماه (۱۶ اکتبر) سمپوزیوم فوق در مرکز همایش های بین‌المللی صدا و سیما (تهران) با مشارکت دانشگاه های معتبر کشور، پژوهشگاه ها و مراکز دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و شرکت های فولادی برگزار شد.

کیوان جعفری طهرانی طی دو سخنرانی که در مراسم افتتاحیه و پنل تخصصی انجام داد ضمن آشنایی علاقمندان با الگوریتم های هوش مصنوعی به مقایسه کشورهای جهان در کاربرد هوش مصنوعی در صنعت فولاد پرداخت و اشاره کرد ما مسیر طولانی ایی در پیش داریم ولی نباید نا امید شویم.

وی در ادامه این سخنرانی ها بطور رسمی اعلام کرد برای اولین بار در ایران ‌و جهان زیر نظر وی تیمی از دانشمندان ایرانی ‌و خارجی در حال برنامه ریزی و طراحی الگوریتم تحلیل گر بازار سنگ آهن می باشند. شروع فعالیت این تیم تخصصی بر روی برنامه فوق از مارس ۲۰۲۳ همزمان با آغاز سال ۱۴۰۲ بوده و زمان لانچ و‌ ارائه این‌ الگوریتم به بازار را مارس ۲۰۲۴ اعلام نمود و اضافه کرد تا کنون پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته ایم ولی مجبور شده ایم از تکنیک‌ جدیدی ماورای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای طراحی این الگوریتم استفاده کنیم.

وی گفت در صورت موفقیت الگوریتم فوق نسبت به طراحی مجدد آن برای تحلیل بازار فولاد و سایر کامودیتی ها اقدام خواهیم نمود. این الگوریتم قادر است از اطلاعات ورودی در کلیه شبکه های اجتماعی و اینترنت شامل کلیه اخبار کوچک و بزرگ از جمله حوادث طبیعی، جنگ و غیره که بر کاهش و افزایش عرضه و تقاضا در بازار آهن و فولاد بطور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر می گذارد، استفاده کرده و خروجی هوشمند ارائه دهد.

کیوان جعفری طهرانی گفت شاید این بزرگترین چالش زندگی من باشد که بعد از ۳۶ سال تجربه مستقیم کاری نسبت‌ به‌ این اقدام مهم اقدام می کنم. حتی ممکن‌ است تا پایان این مسیر موفق نشویم ولی مطمئن هستم حتی در این صورت نیز بازار ایران و‌ جهان به این‌ چالش من در جهت تاثیرگذارترین کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل بازار احترام خواهد گذاشت و کلاه از سر بر خواهد داشت.

دیدگاه ها