نمایش نوار ابزار

فولاد ایران همچنان در جایگاه دهم باقی ماند

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

در پی شنیده شدن زمزمه هایی مبنی بر حذف شدن ایران از جایگاه دهمین تولید کننده فولاد جهان از سوی انجمن جهانی فولاد بازخوردهای منفی و اخبار متعددی در فضای مجازی دست به دست می شود این در حالیست که به کفته ی برخی کارشناسان این جابه جایی رتبه ها هر ماه ممکن است متغیر باشد و مهم معدل 3 ماهه ایران است که همچنان در جایگاه دهم واقع شده است.

در پی انتشار خبر حذف ایران از جایگاه  دهمین تولید کننده فولاد جهان، کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر بین المللی بازار آهن و فولاد در گفتگو با خبرنگار معدن نامه اظهار داشت: به دلیل اینکه در ماه فوریه ترکیه حضور نداشت ایران به جایگاه نهم دست یافت اما در ماه مارس به دلیل تعطیلات نوروز و شرایط اخر سال یک پله به عقب بازگشتیم و به رتبه یازدهم رسیده ایم اما همچنان معدل سه ماهه اول سال میلادی ژانویه، فوریه و مارس ما دهم هستیم.

وی در ادامه افزود: نکته مهم دررتبه بندی و جایگاه ها  معدل این 3 ماه است و ماه به ماه  محاسبه نمی شود، به عنوان مثال ترکیه به دلیل زلزله اخیر یک پله عقب نشست و ایران جایگاه نهم را به دست آورد.

گفتنی است  در ماه فوریه ایران به دلیل غیبت ترکیه  یک پله به جلو رفت اما در ماه سوم به جایگاه یازدهم رسید اما  بر اساس معدل سه ماهه همچنان در جایگاه  دهم قرار دارد.

منبع: معدن‌نامه

دیدگاه ها