از بازار فلزات پایه چه خبر؟

سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳

کیوان جعفری طهرانی امروز (سه شنبه) 27 شهریور مصادف با 17/09/2024 در ساعت 2:15 بعدازظهر در برنامه زنده سرای سرمایه رادیو اقتصاد به تشریح وضعیت بازار فلزات پایه در بورس‌های فلزات لندن و فلزات شانگهای پرداخت:

Copper

LME:

در بورس فلزات لندن قیمت مس در این هفته روند افزایشی داشت و با 293 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته، در 16 سپتامبر به 9,390 دلار رسید. احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا و تغییرات شاخص دلار عامل حمایتی قیمت مس بود. موجودی انبار LME مس در این هفته کاهش یافت.

SMM:

در بورس فلزات شانگهای قیمت مس روند افزایشی داشت و با 221 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته، در 13 سپتامبر به 10,423 دلار (شامل 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده VAT) رسید. بورس فلزات شانگهای در 16 و 17 سپتامبر به دلیل جشن نیمه پاییز در چین تعطیل است. افزایش تقاضا صنایع پایین دستی برای پرکردن موجودی خود قبل از تعطیلات، عامل افزایش قیمت مس بود. همچنین این هفته شاهد کاهش موجودی انبار مس در چین بودیم.

Aluminum

LME:

در بورس فلزات لندن قیمت آلومینیم در این هفته روند افزایشی داشت و با 178 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته، در 16 سپتامبر به 2,528 دلار رسید. کاهش محموله های دریایی و افزایش تقاضا در چین عامل حمایتی قیمت آلومینیم در این هفته بود. همچنین موجودی انبار LME به روند کاهشی خود ادامه داد.

SMM:

در بورس فلزات شانگهای قیمت آلومینیم با ادامه افزایش تقاضا روند افزایشی داشت و با 61 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته در 13 سپتامبر به 2,771 دلار (شامل 13 درصد مالیات VAT) رسید. موجودی انبار آلومینیم چین در این هفته کاهش یافت. احتمال افزایش مصرف آلومینیم در هفته های آینده وجود دارد.

Lead:

LME:

در بورس فلزات لندن، قیمت سرب تحت تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا روند افزایشی داشت و با 85 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته در 16 سپتامبر به 2,038 دلار رسید.

SMM:
در بورس فلزات شانگهای قیمت سرب با افزایش تقاضا و نیز افزایش هزینه تولید سرب بازیافتی، روند افزایشی داشت و با 44 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته در 13 سپتامبر به 2,317 دلار (شامل 13 درصد مالیات VAT) رسید. موجودی انبار سرب چین در این هفته کاهش یافت.

Zinc:

LME:

در بورس فلزات لندن قیمت روی در پی افزایش قیمت سایر فلزات، روند افزایشی داشت و با 215 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته در 16 سپتامبر به 2,946 دلار رسید. موجودی انبار LME در این هفته کاهش یافت.

SMM:
در بورس فلزات شانگهای قیمت روی روند افزایشی داشت و با 143 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته، در 13 سپتامبر به 3,369 دلار (شامل 13 درصد مالیات VAT) رسید. موجودی انبار روی چین قبل از تعطیلات این هفته کاهش یافت. همچنین افزایش قیمت فلزات آهنی، باعث بازتولید روی گالوانیزه شد.

دیدگاه ها