نمایش نوار ابزار

دکتر جعفری طهرانی: انتظار افزایش قیمت فولاد و کامودیتی ها پس از وقایع بامداد امروز

یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی معدن و صنایع معدنی گفت: وقایع بامداد امروز و پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان، افزایش قیمت نفت و کامودیتی ها را به دنبال خواهد داشت.

«کیوان جعفری طهرانی» در گفت‌وگو با معدن۲۴ درخصوص آینده بازارهای منطقه با توجه به اخبار و اتفاقات شب گذشته و پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان، افزود: امروز شاهد عکس‌العمل افزایشی دلار و بازار ارز بودیم، هرچند پس از اینکه مشخص شد درگیری ها تداوم نمی‌یابد، قیمت دلار افت کرد و به ثبات نسبی رسید و از حالت هیجانی خارج شد.

وی بیان داشت: هرچند امروز یکشنبه است و بازارهای جهانی تعطیل می باشد، اما چنین درگیری ها و انتشار اخبار آن بی تاثیر نیست و انتظار داریم که افزایش قیمت نفت و کامودیتی ها را شاهد باشیم، زیرا این اتفاقات تهدیدی در بازار کامودیتی ها ایجاد کرده است.

جعفری طهرانی یادآور شد: در زمان آغاز جنگ غزه نیز دیدیم که روی کامودیتی ها، حتی فولاد تاثیرگذار شد و با توجه به اینکه پیش از این ترکیه نیز صادرات فولاد به اسراییل را متوقف کرده، احتمال افزایش قیمت کامودیتی ها به ویژه نفت و فولاد وجود دارد.

این تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی معدن و صنایع معدنی تاکید کرد: به طور طبیعی، کالاهایی مانند دلار، طلا و … که قابلیت نقدشوندگی بالاتری دارند ، سریعتر به این اخبار و اتفاقات واکنش نشان می دهند و افزایش قیمت را تجربه می کنند، اما کالاهایی همچون مسکن یا بورس و بازار سرمایه که از قابلیت نقدشوندگی کمتری برخوردار هستند، شاهد کاهش قیمت شان هستیم.

منبع: معدن۲۴

دیدگاه ها