نمایش نوار ابزار

برای اولین بار در جهان، نابغه ایرانی مدل سوم تحلیل داده ها بنام «اینتیوشنال» را معرفی کرد/دورخیز جهت نوبل اقتصاد ۲۰۲۴

شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

کیوان جعفری طهرانی در کارگاه آموزشی تحلیل بازار جهانی مس در ۲۰۲۴ که روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در اتاق بازرگانی ایران گفت: در آینده نزدیک مدل جدیدی از تحلیل بازار کامودیتی ها که توسط بنده و گروهی از متخصصان طراحی شده به نام Intuitional Analysis ارائه خواهد شد که بر اساس شهود و غریزه انسان عمل می کند.

تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی معدن و صنایع معدنی ابراز کرد: شما دوستان که تحلیلگران بازار سرمایه یا تحلیلگر انفرادی هستید قطعا با دو مدل استاندارد تحلیل فاندامنتال و تکنیکال آشنایید و بیش از نیم قرن است که در کل بازار کالایی و بطور کلی سرمایه ایی جهان بر اساس این ۲ مدل تحلیل می کنند.

وی در ادامه گفت: دقیقا تا قبل از آگوست/سپتامبر ۲۰۰۸ اینجانب با تجربه تجاری بیش از ۲۰ ساله (تا آن‌ زمان) مشابه هر «بیزینس من» موفقی فکر می کردم اطلاعاتی که دارم کاملا اینجانب را از وقوع هرگونه ریسک غیر متعارفی ایمن می کند ولی وقتی Global Crisis یا بحران جهانی رخ داد، ضرر وحشتناکی را‌ متحمل شدم. وی گفت اکثر تجاری که در زمان وقوع بحران جهانی حضور داشتند دیگر الان نیستند و فقط تعداد انگشت شماری باقیمانده اند و اکثر دوستان و همکاران فعلی که در تجارت مواد معدنی ایران فعال هستند عموما بعد از تاریخ فوق وارد بازار شدند.

جعفری طهرانی در ادامه اشاره به تجربه ۱۵ ساله اخیر خود در سخنرانی در کنفرانس های بین المللی و تحلیل داده ها گفت: بارها برای اینجانب سئوال بود که چگونه در اکثر موارد تحلیل و پیش بینی های بازارم یه حقیقت می پیوندد بطوریکه برای خود اینجانب نیز سئوال شده بود تا اینکه در اسفند سال گذشته به اتفاق یک تیم ۱۰ نفری از متخصصان مجرب IT و تحلیل داده ها مشغول طراحی الگوریتم و اجنت تحلیلگر بازار کامودیتی بر اساس هوش مصنوعی AI شدیم تا اثبات کنیم از طریق هوش مصنوعی نیز می توانیم با دقت بالا بازار کامودیتی را تحلیل کنیم. اولین بازار کالایی که انتخاب کردیم سنگ آهن بود و بعد مس و سومی فولاد. امروز برای اولین بار در این کارگاه آموزشی عنوان می کنم نه تنها پیشرفت قابل ملاحظه ایی در طراحی این الگوریتم بدست آورده ایم بلکه در بهار سال ۱۴۰۳ برابر با سه ماهه دوم ۲۰۲۴ الگوریتم هوش مصنوعی تحلیلگر بازار سنگ آهن را برای اولین بار در جهان معرفی می‌کنیم و بعد در تابستان/پاییز سال آینده برابر با سه ماهه سوم و چهارم ۲۰۲۴ تحلیلگر بازار مس و سپس در زمستان سال آینده برابر باسه ماهه اول ۲۰۲۵ تحلیلگر فولاد را معرفی خواهیم کرد.

او تصریح کرد: اسم این الگوریتم تحلیلگر کامودیتی را NEW گذاشته ایم و شعار آن نیز «new is new» می باشد. این برنامه همچنین بصورت app اندروید و iOS در دسترس خواهد بود تا همگان براحتی بتوانند در گوشی موبایل از آن استفاده کنند.

این‌ تحلیلگر ارشد بین المللی در ادامه گفت: نتیجه تحقیقاتم من را به سمت و سو مدل سومی از تحلیل برای بازار کالایی یا کامودیتی رساند که امروز برای اولین بار در جهان آن را معرفی می کنم و نام آن را Intuitional Analysis یا تحلیل شهودی، غریزی گذاشته ام. این تحلیل مدل کامل تری از تحلیل تکنیکال است و به توانایی شخص تحلیلگر وابسته است بطوری که اثبات می کند نتیجه یک‌ تحلیل کالایی درست بر پایه اطلاعات فردی قابل توجه خود تحلیلگر استوار است که ما در اصطلاح عامیانه آن را حس ششم می نامیم.

وی گفت: Intuitional Analysis آینده تحلیل داده هاست و اگر یک تحلیلگر از اطلاعات فردی بالایی برخوردار باشد حتی می تواند دقیق تر از الگوریتم های هوش مصنوعی که اینجانب به‌ همراه تیم حرفه ای خود مشغول طراحی آن هستیم نیز عمل کرده و فراتر برود. همینجا در اتاق بازرگانی ایران درخواست می نمایم که اتاق ایران حمایت لازم از اینجانب را برای مدون کردن کتابی بر اساس تحلیل فوق که اینجانب تحریر خواهم نمود را فراهم کند تا بتوانم این تحلیل را که از این به‌ بعد به آن IA می گوییم، کاندید نوبل اقتصاد ۲۰۲۴ نماییم. طبیعتا برای طی این مسیر نیز به حضور حامیان مالی و علمی نیاز می باشد تا نه تنها هزینه بالای این پروژه را تامین نمایند بلکه اطلاعات خوراک ورودی مورد نیاز Machine Learning برنامه NEW که نیاز به اطلاعات ورودی سال های گذشته برای هر بازار کالایی می باشد را در اختیار ما قرار دهند.

منبع: معدن۲۴

دیدگاه ها