نمایش نوار ابزار

تامین سرمایه برای ایده‌های جدید، مهمترین کارکرد جشنواره اینوماین/ لزوم سرمایه‌گذاری در زمینه کربن‌زدایی و الکتریکی کردن صنعت

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰

تحلیلگر ارشد بین المللی صنایع معدنی و فولاد گفت: یکی از کارکردهای خوب برگزاری جشنواره اینوماین، تامین سرمایه برای ایده‌های جدید است و در این راه از افراد خبره و باتجربه استفاده می‌کنند تا راهبری را به نسل جوان و آینده منتقل کنند.

کیوان جعفری طهرانی» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با سایت خبری- تحلیلی معدن24 با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین3) افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در پی تشکیل یونیدرو (موسسه پژوهشی و آموزشی مشترک دانشگاه تهران و ایمیدرو) در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم، برگزاری جشنواره اینوماین است.

وی بیان‌داشت: امروز بسیاری دانشجویان و کارآفرینان، ایده‌های نو خود در حوزه معدن و صنایع معدنی را در این جشنواره عرضه و ارائه می کنند که محلی برای تبادل اطلاعات است و مشابه آن را در سایر کشورها در مراکز علمی و آکادمیک و مراکز کارآفرینی شاهدیم.

جعفری طهرانی ادامه‌داد: یکی از کارکردهای خوب برگزاری چنین جشنواره هایی، تامین سرمایه برای ایده‌های جدید است و در این راه از افراد خبره و باتجربه استفاده می‌کنند تا راهبری را به نسل جوان و آینده منتقل کنند.

وی تصریح‌کرد: امروز شاید یکی از اساسی ترین موضوعات جهانی، پرداختن به خودروهای الکتریکی و مباحث کربن زدایی باشد و ما نیز نیاز داریم تا در کشورمان در همین مسیر حرکت کنیم.

تحلیلگر ارشد بین المللی صنایع معدنی و فولاد خاطرنشان کرد: امروز باید به تعریف پروژه هایی که در صدد کربن زدایی از صنایع فولاد، آلومینیوم، مس و سایر فلزات باشد بپردازیم.

وی اضافه‌کرد: همچنین نیاز است تا در جهت توسعه صنایعی که برای الکتریکی کردن صنعت مورد نیاز است حرکت کنیم که در این پیوند، هرچند ذخایر لیتیم یا نیکل در اختیار نداریم، اما وضعیت ذخایر مس کشور مطلوب است و می‌توانیم با توجه به این ذخایر به برنامه ریزی بپردازیم.

سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین ۳) از دیروز (۲۶ مهرماه) آغاز شده و به مدت سه روز (تا ۲۸ مهرماه) با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و دیگران بازیگران حوزه معدن و صنایع معدنی و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

منبع: منبع۲۴

دیدگاه ها