نمایش نوار ابزار

تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی سنگ آهن و فولاد خبر داد: تفاهمنامه معدن و صنایع معدنی ایران و چین تحلیل‌گر ارشد بازارهای

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹

تحلیل‌گر ارشد بازارهای جهانی سنگ آهن در کنفرانس آنلاین معدن گفت: برای نخستین بار تفاهمنامه ایران و چین در حوزه معدن و صنایع معدنی در حال شکل‌گیری است.

به گزارش ایراسین،کیوان جعفری‌طهرانی با بیان مطلب در ادامه افزود: این قرارداد پیرو دستور مقام معظم رهبری است و صلاحدید کشور در حال انجام است.

به گفته وی، شاهد بودیم که در دوره برجام در حوزه معدن، صنایع معدنی و فولاد شرکت‌های متعددی با ایران قرارداد بستند و سپس به علت تشدید تحریم‌ها از ایران رفتند.

طهرانی افزود: در دور اول تحریم‌های قبل از برجام، در ایران، پروژه ۸ گانه فولاد را داشتیم که یکی از این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شد. ولی باید اشاره کرد اگر امروز ایران در جایگاه برتر فولادی است به دلیل همین پروژه‌های فولادی بوده است.

به گفته وی، تعداد کشورهایی که در جاده ابریشم جدید چین وارد شدند بالغ بر ۱۴۴ کشور است و متاسفانه ایران در این مسیر قرار نگرفت و ۷۲درصد کشورهای دنیا در این پروژه هستند.

جعفری طهرانی افزود: در شبکه‌های مجازی شایعات زیادی در مورد قراردادهای چینی در چند ماه اخیر ایجاد شده است که درست نیست.

به گفته وی، دکتر علی لاریجانی ریاست کل قرارداد همکاری ایران و چین را بر عهده دارد و قرار است چین در حوزه‌های مختلف در ایران سرمایه‌گذاری کند و حدود ۴۵۰ میلیارد دلار در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری دارد که ۸۰ میلیارد دلار آن در بخش معدن خواهد بود.

طهرانی گفت: ما پروژه‌هایی را مطرح خواهیم کرد که قابلیت سرمایه‌گذاری از طرف چین را داشته باشد.

منبع: ایراسین

دیدگاه ها