نمایش نوار ابزار

ادغام افقی بریتیش استیل در یک شرکت ترکی

یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

سخنگوی صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح ترکیه به کالانیش گفت: گروه Oyak توافق نامه انحصاری برای خرید بریتیش استیل (British Steel) امضا کرده است.

شرکت تابعه هلدینگ Ataer یک زمان دو ماهه برای انجام بررسی های دقیق مالی، حقوقی و عملیاتی جهت تکمیل طرح تا پایان سپتامبر دریافت کرده است.

پیش بینی می شود این روند ادغام افقی (Acquisition) تا پایان سال 2019 نهایی شود. در طول این دوره، هلدینگ Ataer جلسات و مذاکراتی را با مشتریان، تامین کنندگان، کارمندان و اتحادیه های صنفی برگزار خواهد کرد.

آقای Süleyman Savas Erdem مدیر کل Oyak می گوید: ما به عنوان Oyak، بزرگترین صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح ترکیه به اهمیت ادغام مجموعه های بزرگ جهانی در گروه خود ایمان داریم. براین اساس ما به یکی از بزرگترین دستاوردهای صنعت فولاد ترکیه دست خواهیم یافت و توافق اولیه ای را برای خرید غول صنعتی انگلیس یعنی بریتیش استیل (British Steel) امضا کرده ایم.

این مقام مسئول گفت: به ارزیابی فرصت ها در سطوح جهانی ادامه خواهیم داد تا سود پایدار بالایی برای اعضا و سهامداران خود فراهم آوریم.

آقای Toker Özcan رئیس گروه متالورژی معدنی Oyak افزود: گروه ما با دستیابی به بریتیش استیل (British Steel) کارایی خود را در زنجیره ارزش و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در سبد محصولات نهایی افزایش خواهد داد.

وی اظهار داشت: ما با نظارت بازارهای جهانی اقدامات مناسبی برای کمک به اهداف استراتژیک خود انجام خواهیم داد. این مقام مسئول خرید بریتیش استیل توسط Ataer را یک گام در راستای برنامه های آتی گروه می داند. اولویت ما افزایش ظرفیت تولید و سرمایه گذاری در تولید فولاد پاک در انگلیس است.

 بریتیش استیل مستقر در Scunthorpe دارای ظرفیت 4.5 میلیون تن فولاد خام در سال برای تولید محصولات طویل فولادی شامل ریل با کیفیت بالا و مفتول می باشد.

هلدینگ Ataer بالغ بر 49.3 درصد از سهام بزرگترین فولادساز ترکیه یعنی Erdemir را که شمش و مفتول و غالبا فولاد تخت تولید می کند را دارا است.

دیدگاه ها