نمایش نوار ابزار

اختصاصی صدای بورس؛ بالاخره بورس کالا تصمیم درست گرفت/ فولادسازان کوچک و سهامداران بخوانند

شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

با در نظر گرفتن بازه مثبت و منفی ۳ درصد قیمت کشف شده ۲ هفته قبلی محاسبه و اعمال خواهد شد.

شرکت بورس کالای ایران ابلاغیه جدیدی با موضوع نحوه محاسبه قیمت شمش بلوم و مقاطع طولی صادر کرد.

در این نامه که به امضای احمد رحیمی مدیر عملیات عرضه شرکت بورس کالای ایران است، آمده:

پیرو ابلاغیه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ به اطلاع می‌رساند از روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت پایه محصولات فولادی شمش بلوم و مقاطع طولی (میلگرد، تیرآهن و..) با درنظر گرفتن بازه مثبت و منفی ۳ درصد قیمت کشف شده ۲ هفته قبلی محاسبه و اعمال خواهد شد.

کیوان جعفری طهرانی کارشناس ارشد بازارهای بین‌الملل فولاد و سنگ‌آهن در ارتباط با این ابلاغیه به صدای بورس گفت: با در نظر گرفتن بازه مثبت و منفی ۳ درصد قیمت کشف شده در ۲هفته قبلی، برای قیمت پایه محصولات فولادی شمش بلوم و مقاطع طولی (میلگرد، تیرآهن و..) تصمیمی درست و به نفع فولادی‌ها گرفته شده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که قیمت‌ها در دو هفته گذشته ریزش زیادی داشته، با معدل گیری مقداری از این کاهش سود فولادی‌ها، جبران می‌شود.

تصمیمی در حمایت از کوچک‌ها

جعفری طهرانی تصریح کرد: این عملکرد و پیشنهاد در حمایت از فولادسازان کوچک است. زمانی که نوسانات بازار زیاد باشد درست است که همه ضرر می‌کنند اما فولاد سازان کوچک تحمل این همه ضرر را ندارد، چرا که عدد کوچک برای این شرکت‌ها، عدد بزرگی است.

وی بیان کرد: این سیاست در حمایت از فولادسازان و حتی خریداران است. زمانی که بازار نوسانات شدیدی دارد، باید این نوسانات گرفته شود. بهترین حالت معدل گیری است، که ایدئال آن معدل گیری در یک ماه است.

منبع: صدای بورس

دیدگاه ها