تحلیل گر ارشد بازارهای بین المللی فولاد مطرح کرد: بانک مشترک ایران و چین کورسوی امید صادرات فولاد

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹

تحلیل گر ارشد بازارهای بین المللی صنعت فولاد معتقد است: در حالی تحریمات ایران منجر به ایجاد مشکلاتی در زمینه توسعه صادرات فولاد شده که تاسیس بانک ایران و چین می تواند نقطه عطفی برای صادرکنندگان این محصول باشد.

شاید بتوان گفت این روزها که صادرات فولاد ایران به بازارهای بین المللی با مشکل مواجه شده و از سویی انواع تحریم ها و تولید بیش از نیاز مصارف داخلی این صنعت، نگرانی تولیدکنندگان و صادرکنندگان را برانگیخته است تاسیس بانک مشترک ایران و چین می تواند نقطه عطفی در صنعت کشورمان باشد.

«کیوان جعفری طهرانی»، در گفت و گو با اخبار فولاد؛ به تشریح پیامدهای مثبت تاسیس و راه اندازی بانک مشترک ایران و چین پرداخت و گفت:  اگر بانک ایران و چین راه اندازی شود  میتواند به صادرات ایران کمک کند چرا که  تحریمات ایران صاحبان صنایع بالاخص صنعت فولاد را مجبور کرده  تا محصولات صادراتی فولاد را کمتر از قیمت واقعی بازار بفروش برسانند.

وی ادامه داد: با توجه به این که برقراری ارتباط مالی از طریق ال سی یا  اعتبار اسنادی امکان پذیر نیست لذا برای معاملات مالی باید از  پرداخت نقدی استفاده کنیم افزود: معاملات مالی بر مبنای پرداخت نقدی ریسک های مختص به خودش را داشته و متاسفانه بسیاری از کشورها از این موضوع استقبال نمی کنند.

این تحلیل گر ارشد بازارهای بین المللی فولاد در ادامه با اشاره به این که ارز یوآن چین به جای دلار می تواند راهکاری برای انجام معاملات مالی و صادرات فولاد ایران  باشد اذعان کرد: این اتفاق به شکل پرداخت وجه در قبال اسناد دیجیتالی انجام می شود ولی نباید فراموش کرد اگر این بانک هم تاسیس شود فقط در جهت ارتباطات با چین است یعنی اگر قرار باشد محصولات فولادی به تایوان، ویتنام، تایلند و مالزی صادر شود، نمی توان از این بانک کمک گرفت.

منبع: اخبار فولاد

دیدگاه ها