نمایش نوار ابزار

چشم انداز روی در سال جاری مثبت تر از سرب است

سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

کیوان جعفری طهرانی، مدیر امور بین الملل انجمن سنگ آهن ایران در سمینار تخصصی سرب و روی و بازار با بیان این مطلب گفت: درحالی که چشم انداز روی در سال جاری مثبت ارزیابی می شود درخصوص سرب نگاه ها منفی است.

وی گفت: بهترین قیمت روی در سال ۲۰۱۳ مشاهده شد و می توان به دلیل کاهش عرضه و موجودی انبارها، امسال نیز امیدوار بود اما بهترین نرخ سرب در سال ۲۰۰۷ بوده و به این سطح در سال ۲۰۱۵ باز نخواهد گشت.

جعفری طهرانی ادامه داد: سال ۲۰۱۴ سالی خوب برای اقتصاد آمریکا بوده و این کشور به عنوان اقتصاد نخست جهانی شاهد تقویت دلار بود.

وی گفت: آمریکا افزایش اشتغال و پارامترهای اقتصادی خود قصد جلوگیری و مقابله با رشد اقتصادی چین به منظور رسیدن به اقتصاد اول دنیا است.

وی درخصوص اقتصاد دوم دنیا یعنی چین نیز افزود: رشد اقتصادی این کشور بعد از تغییر رییس جمهوری و سیاست ها متفاوت وی شاهد کاهش شد و پیش بینی مقامات این کشور رسیدن به اقتصاد اول دنیا در سال ۲۰۲۷ است البته به این شرط که رییس جمهور بعدی شاهد تغییر مجدد در سیاست گذاری ها نباشد.

وی شرایط فلزات اساسی و طلا را در سال گذشته میلادی برای کشورهایی که از دلار استفاده میکنند بخاطر تقویت دلار خوب دانست و گفت: این درحالی است که برای کشورهای همچون حوزه یورو که از سایر ارزها در خرید و فروش استفاده می کنند بد بود که همین موضوع سبب کاهش خریدها و درنتیجه افت قیمت ها شد.

جعفری طهرانی در خاتمه با اشاره به شرایط تحریم ها علیه ایران که در سال ۹۰ و ۹۱ شدت یافت گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد کاهش تحریم های بانکی و نفتی و قدرت فروش نفت در بازارهای جهانی بوده ایم اما به دلیل کاهش بهای جهانی نفت نمی توان به رشد قیمت ها به بیش از ۶۵ دلار به ازای هر بشکه امیدوار بود.

مطالب مشابه
دیدگاه ها