نمایش نوار ابزار

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی

یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

نمایشگاه اکسپو دبی نمایشگاهی است در مقیاس جهانی که برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می شود! دبی شهری است که پیشینه ی تاریخی ندارد اما همیشه توانسته جای پایش را در صنعت های گوناگون بخصوص گردشگری محکم کند. حال هم توانسته به میزبانی از سومین رویداد بزرگ دنیا پس از المپیک و جام جهانی درآید تا خیل بیشماری از گردشگران از کشورهای دیگر را به سمت خود جذب کند! نمایشگاه اکسپو 2020 دبی از تاریخ 20 اکتبر 2020 (۲۹ مهر ۱۳۹۹) لغایت 10 آوریل 2021 (۲۱ فروردین ۱۴۰۰) پذیرای میلیون ها مسافر از سراسر جهان خواهد بود. بی شک نمایشگاه اکسپو 2020 متفاوت ترین رویداد برای گردشگران خواهد بود و توریست ها و خانواده ها، این شانس طلایی را خواهند داشت تا نه تنها در نمایشگاه اکسپو تجربه ای خارق العاده از نظاره آینده در زمان حال داشته باشند؛ بلکه سفری رویایی و متفاوت را نیز در دبی تجربه کنند.

?نمایشگاه اکسپو چیست؟
اما نمایشگاه اکسپو چیست و چرا سومین رویداد بزرگ جهانی نام گرفته است؟ در میان طیف وسیعی از نمایشگاه های دنیا، نمایشگاه جهانی اکسپو (World’s Fair or Universal Expositions) به سبب تاثیرگذاری بی حد و اندازه اش در زمینه های تجاری، گردشگری، علمی و فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است! این نمایشگاه بین المللی و معتبر، رویدادی است که هر پنج سال یکبار در کشوری متفاوت برگزار می شود. از همین جهت نمایشگاه اکسپو را سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و المپیک می دانند و نام المپیک فرهنگ ملل را برای آن انتخاب نموده اند.

✳نمایشگاه اکسپو رویدادی است برای به نمایش درآمدن گذشته، اکنون و آینده ی کشورها !
رویدادی منحصر به فرد و مملوء از شگفتی که در آن دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی به نمایش گذاشته می شود. کشورهای بسیاری در تلاش هستند تا پیش از شروع نمایشگاه اکسپو، میزبانی آن را به عهده بگیرند. میزبانی نمایشگاه اکسپو از جهات بسیاری برای توسعه شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کارساز خواهد بود و منجر به داد و ستد و همکاری های بین المللی بسیاری می شود. از همین رو تمام کشورهای عضو “دفتر نمایشگاه های بین المللی” مشتاق هستند تا میزبانی نمایشگاه را به عهده گیرند.

✴تاریخچه نمایشگاه اکسپو
ایده ی ابتدایی برگزاری نمایشگاه اکسپو در جهان مربوط به کشور فرانسه و پایتخت آن می باشد. نمایشگاه اکسپو به شکل غیررسمی در سال 1844 میلادی در پاریس تحت عنوان نمایشگاه صنعتی پاریس برگزار شد. پس از گذشت چند سال، همزمان با انقلاب صنعتی در سال 1851 میلادی، در هاید پارک لندن نمایشگاه جهانی اکسپو، اولین فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. این نمایشگاه به مدت 6 ماه دایر بود و در کنار کاخ کریستال، هاید پارک با عنوان “بزرگترین نمایشگاه فعالیت های صنعتی تمام ملت ها” برگزار شد. این نمایشگاه بزرگ نقش عمده ای در توسعه ی بخش های مختلف اقتصادی انگلستان بخصوص در صنعت توریسم، طراحی محیطی، فرهنگ، تجاری و آموزشی ایفا نمود. پس از این نمایشگاه، کشور های بیشماری خواستار برگزاری نمایشگاه اکسپو در کشور خود شدند که در نهایت در سال 1928 نمایندگان 31 کشور جهان نخستین پیمان را که به روشی سازنده بر تشکیل نمایشگاه های بین المللی نظارت می کرد، امضا نمودند.

⚛نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی
میزبانی نمایشگاه اکسپو اتفاق مهمی برای امارات و دبی محسوب می شود که از همه نظر منجر به سودآوری بیشتر و مطرح شدن بیش از پیش این کشور در سطح جهانی می شود! شهر دبی با شهرهای ازمیر ترکیه، سائوپائولو برزیل و یکاترینبورگ روسیه رقابت کرد تا در نهایت با سه بار رای گیری موفق شد میزبانی نمایشگاه را بر عهده گیرد. پس از موفقیت دبی در 27 نوامبر 2013 مراسم آتش بازی مفصلی در بلندترین برج دنیا یعنی برج خلیفه برگزار شد. آتش بازی ای که همگان را مات و مبهوت خود کرد. این موفقیت آنچنان برای دبی ارزشمند بود که یک تعطیلی ملی در روز بعد برای همه موسسات آموزشی کشور اعلام نمود!

?پایان اکسپو 2020 دبی همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس کشور امارات متحده و دبی است. در افتتاح نمایشگاه اکسپو نیز حاکم دبی قول داده است جهانیان را مات و مبهوت خواهد نمود!
دبی تا به امروز میلیاردها دلار برای زیرساخت نمایشگاه اکسپو و تبلیغات آن هزینه کرده است. نمایشگاه اکسپو 2030 دبی آنچنان اهمیتی برای امارات متحده دارد که برای ساخت محل نمایشگاه 42 میلیارد دلار هزینه شده است. 17 میلیارد دلار برای پروژه های حمل و نقل، 13 میلیارد دلار برای پروژه های مسکن و بیش از 11 میلیارد دلار برای پروژه های هتل ها و پارک های موضوعی شهر ! دبی در تلاش است تا با ایجاد زیرساخت های مناسب، نمایشگاه اکسپو 2020 را به گونه ای شگرف و متفاوت برگزار نماید.

❇شعار نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
نمایشگاه اکسپو در هر کشوری که برگزار می گردد، محوریت خاصی دارد و از تم و شعار متفاوتی برخوردار است! موضوع و هدف اصلی اکسپو 2020 دبی “ارتباط ذهن ها، خلق آینده” انتخاب شده است. از نمایشگاه اکسپو 2020 دبی با این شعار انتظار می رود که ایده های خلاقانه و بی نظیری از سرتاسر کره زمین مطرح شود! پیش بینی شده است که بازدیدکنندگان از این نمایشگاه بی نظیر به 25 میلیون نفر برسد که 70 درصد از آنها از کشورهای دیگر به این نمایشگاه می آیند.

?غرفه های نمایشگاه اکسپو 2030 دبی
نمایشگاه اکسپو 2020 دبی قرار است در زیر گنبد عظیم و بی نظیر پلازای الوصل و ساختمان های مدرن اطرافش برگزار گردد. دولت امارات از سال 2013 تا به امروز در حال انجام اقدامات لازم برای ساخت محیط نمایشگاهی است. دبی آنچنان پیشرفته و لوکس است که انتظار می رود نمایشگاه اکسپو 2020 را هرچه باشکوه تر برپا کند. جالب است بدانید که الوصل محل برگزاری نمایشگاه اکسپو، در زبان عربی به معنای ارتباط است که این نام با تم اصلی نمایشگاه همخوانی دارد!
در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی هر کشور، غرفه نمایشگاهی مخصوص به خود را خواهد داشت که در فضای تعبیه شده برای غرفه ها که حدود 4 کیلومترمربع است، می بایست جای بگیرد! پلازای الوصل و ساختمان های اطرافش تنها محلی برای قرارگیری غرفه ها نیست! در این فضا محل هایی برای اقامت کارکنان و پرسنل، هتل ها و … در نظر گرفته شده است.

دیدگاه ها