نمایش نوار ابزار

زمان را از دست نمی‌دهیم

دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷

یکی از قدیمی‌ترین مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی جایگزین مهدی کرباسیان

جمشید ملارحمان، سرپرست ایمیدرو شد

جمشید ملارحمان با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت، به عنوان سرپرست ایمیدرو منصوب شد.

به گزارشی که روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) منتشر کرد رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، با صدور حکمی جمشید ملارحمان از مدیران باسابقه ایمیدرو را به سمت سرپرستی ایمیدرو منصوب کرد. ملارحمان از ابتدای شکل‌گیری ایمیدرو در این سازمان فعالیت داشته، به طوری که در سال‌های نخستین دهه ۸۰ مدیریت معادن را بر عهده داشت و در سال‌های گذشته نیز با حکم رئیس پیشین هیات عامل ایمیدرو، در جایگاه معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی منصوب شد. وی در ماه‌های گذشته نیز در جایگاه مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو فعالیت می‌کرد. شنیده‌ها پیش از این هم حاکی از آن بود که حالا وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی سرپرستی وی را بر ریاست هیات عاملی ایمیدرو اعلام کرده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد، حکم قطعی ریاست جمشید ملارحمان هم تا یک ماه دیگر صادر می‌شود. جمشید ملارحمان، کارشناس مینرالوژی و کارشناسی ارشد صنایع است. وی از سال ۱۳۸۰ یعنی از روزی که سازمان ایمیدرو آغاز به کار کرد به عنوان معاون معدنی ایمیدرو منصوب شد. وی با پیشینه ۱۷ساله در سازمان ایمیدرو به استخدام رسمی این سازمان درآمده است. وی پیش از این سمت، در معاونت‌های طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی، همزمان مجری طرح اکتشاف و تجهیز معدن طلای کوه دم، در دی ۹۲ از سوی مهدی کرباسیان، معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، با حفظ سمت معاون اکتشاف و معادن این سازمان به عنوان سرپرست معاونت بهره‌برداری و زیرساخت منصوب شد و همزمان عضو هیات اجرایی سنگ آهن سنگان بود. وی حدود ۵سال معاون مهدی کرباسیان در ایمیدرو بود و حدود ۱.۵سال است که جای خود را به اردشیر سعدمحمدی داده است.

ملارحمان با حکم شریعتمداری به تازگی به عضویت هیات عاملی این سازمان دولتی درآمده است. ۱۰مهر امسال، جمشید ملارحمان، معاون پیشین ایمیدرو دوباره عضو هیات عامل ایمیدرو شد؛ وی جایگزین خاموشی در این سمت شده است.

جمشید ملارحمان، سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، پیامی به مناسبت دریافت حکم سرپرستی اعلام کرد.

وی در این پیام اعلام کرد: از اسراف و هزینه‌های غیرضروری و ارسال دسته گل و درج آگهی تبریک در رسانه‌ها و سایر اقدامات مشابه، اجتناب و خودداری شود. در این پیام همچنین آمده است: امید است با پاسخ شایسته به اعتماد وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، جناب آقای دکتر رحمانی و با همدلی و همراهی تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی در راستای اهداف عالیه وزارت متبوع به ویژه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، گام‌های اساسی برداشته شود. گفتنی است آیین تکریم و معارفه رئیس هیات عامل ایمیدرو با حضور جمعی از مسئولان و مدیران وزارت متبوع، امروز، صبح دوشنبه، برگزار می‌شود.

نظر تنی چند از کارشناسان و فعالان بخش معدن و صنایع معدنی را درباره گزینه انتخابی وزیر صنعت، معدن و تجارت بر سازمان توسعه‌ای ایمیدرو جویا شده‌ایم.

زمان را از دست نمی‌دهیم

کیوان جعفری‌طهرانی، کارشناس ارشد بازارهای بین‌الملل فولاد و سنگ آهن: من از این انتصاب خوشحال شدم. البته نه برای شخص ایشان بلکه برای اینکه سرپرستی این سازمان به شخصی واگذار شد که پیش از این در ایمیدرو بود و این موضوع، نقطه قوت مهمی به شمار می‌آید. خبر بسیار خوبی است، به آن دلیل که اگر کسی خارج از سازمان به این سمت منصوب می‌شد تا در جریان امور قرار بگیرد و با آنچه تاکنون در ایمیدرو پیش رفته و اتفاق افتاده، آشنا نبود، زمان زیادی از دست می‌رفت. به ویژه با توجه به اینکه در ۱.۵ سال گذشته که از دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی می‌گذرد ما تجربه تغییر دو وزیر را داشتیم. اگر شخصی در راس ایمیدرو قرار می‌گرفت که آشنایی و اشراف کافی به امور نداشت، این احتمال وجود داشت که تصمیم‌های هیجانی بگیرد و بخش‌های خصوصی و دولتی را از خود متاثر کند، چون ایمیدرو به عنوان متولی معدن و صنایع معدنی بر فعالیت بخش‌های دولتی و خصوصی فعال در زمینه معدن و صنایع معدنی تاثیرگذار است. آقای ملارحمان هم از ارتباطات خوبی برخوردار است و می‌توان پیش‌بینی کرد تصمیم‌‌‌های بسیار حساب‌شده‌ای می‌گیرد. به نظر من به عنوان یک کارشناس بین‌الملل می‌تواند در حوزه صادرات بسیار کمک‌کننده باشد چون از نظر من بقای ایمیدرو به عنوان یک سازمان حاکمیتی، ظرفیت خوبی برای صادرات محصول واحدهای زیر پوشش خود دارد و در نهایت امید می‌رود این واحد در ادامه اقدامات مثبتی که آقای دکتر کرباسیان انجام داده‌اند، به پیش رود و به نتایج مطلوب برسد.

نگاه ملارحمان توسعه‌ای است

بهرام شکوری: رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران: روز یکشنبه، جمشید ملارحمان از سوی رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، به سرپرستی هیات عامل ایمیدرو منصوب شد. به نظر من این انتخاب بسیار شایسته است؛ من برای این ادعا می‌توانم به ۲ دلیل استناد کنم؛ نخست اینکه وی سال‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی فعالیت کرده‌اند.

دیگر اینکه سال‌ها در کنار آقای کرباسیان رئیس پیشین ایمیدرو به کار و فعالیت مشغول بودند. من بر این باورم که نگاه ملارحمان به معدن و صنایع معدنی توسعه‌ای است. البته اگر آقای اردشیر سعدمحمدی هم به این سمت انتخاب می‌شدند می‌توانستند گزینه مناسبی باشند. انتخاب یکی از مدیران درون سازمان بسیار شایسته است چراکه در دوره باقی‌مانده، اگر گزینه‌ای خارج از ایمیدرو انتخاب می‌شد نمی‌توانست کارآیی لازم را داشته باشد. بخش خصوصی از ایمیدرو انتظار دارد که به وظایف حاکمیتی خود عمل کند.

ایمیدرو یک سازمان توسعه‌ای است و باید بتواند در بحث‌های اکتشافی و صنعت، اقدامات را به‌خوبی انجام دهد. به نظر من در زمان باقی‌مانده، آقای ملارحمان باید ادامه‌دهنده مسیر آقای کرباسیان باشد و همان مسیری که دکتر کرباسیان بنا گذاشته‌اند را ادامه بدهد. اگر آقای ملارحمان به بخش خصوصی اعتماد کند می‌تواند کارهای اساسی انجام بدهد. لازم است وی از درآمدهای ایمیدرو از محل معادن، صرف توسعه معادن کنند.

منبع: روزنامه گسترش صمت

دیدگاه ها