نمایش نوار ابزار

استعفای مدیرعامل واله شوکه‌کننده بود/واله به‌دنبال خرید کنسانتره و گندله دیگران

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷


⬅️کیوان جعفری طهرانی کارشناس صنعت فولاد و سنگ آهن در گفت‌وگو با ماین نیوز با اعلام خبر استعفای مدیرعامل واله و پذیرش این استعفا گفت: خبر استعفای مدیرعامل شرکت واله برزیل بسیار شوکه‌کننده بود. هرچند این اتفاق پیش‌بینی می‌شد چرا که چون واله به‌شدت تحت فشار قرار گرفته و ارزش سهام آن هم در حال نزول است. دولت برزیل هم این‌بار حسابی به این شرکت گیر داده است.

وی افزود: در کنفرانس هفته پیش سنگ آهن چین که من هم در آن حضور داشتم، واله به‌شدت به‌دنبال خرید کنسانتره و گندله از تولیدکنندگان مختلف (مانند هند، بحرین، آفریقای جنوبی، اوکراین و روسیه) به غیر از ایران بود تا با بارهای خود ترکیب کند و به مشتریانش بفروشد. واله با این کار قصد دارد اعتبار خود را در بازار حفظ و به قراردادهایش عمل کند، هرچند که محصول خودش نباشد. متاسفانه به‌دلیل تحریم‌ها واله امکان خرید از ایران را ندارد.

جعفری طهرانی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود روند فعلی و تغییر و تحول رخ داده در مدیریت واله باعث ادامه افت ارزش سهام این شرکت خواهد شد و روی تحویل محصول این شرکت در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ تاثیر منفی می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به نظر می‌رسد با توجه به احتمال اعلام برنامه‌های دولت چین برای توسعه استان‌های کمتر توسعه یافته غربی خود در کنگره سالانه حزب کمونیست که به زودی برگزار خواهد شد، بازار سنگ آهن تا حدود زیادی مثبت خواهد شد.

دیدگاه ها